fredag, juni 27, 2008

Hem och vänder/Home and away again

Vi är bara hem och vänder igen. Kom hem igår efter en minikryss till Åland och idag sticker vi ut med Fr. Smilla några dagar. Är det fint väder så kommer vi hem på söndag. Naturligtvis är stickningen är med överallt. Går ju inte att åka någonstans utan den. Fast det är svårt att välja vad man ska ha med.

006

We are only home for a short stop. Came home yesterday from a short cruise to Åland and today we are sailing out with Miss Smilla for a couple of days. If the weather stays ok we will be back on sunday. Of course I can't go anywhere without my knitting but it's difficult to decide which one to bring.

Och trots att jag inte är klar med min Superkarla så kunde jag inte hålla mig från att börja på en Revontuli. Har varit sugen på den länge och när jag gick igenom mitt lager för att leta efter något annat så hittade jag detta (det röda). Fick garnet från Anja i Finland i NHV 5. Perfekt för Reventuli så då kunde jag inte hålla mig. Jag använder stickor nr 5mm så det går fort framåt.

Bild_018

And although my Superkarla isn't finished I couldn't resist starting on the Revontuli shawl. I've been wanting to knit that one for very long now and when I looked through my stash I found this in my stash (the red one). Got the yarn from Anja in Finland in the NSP 5. Perfect for the Reventuli so then I couldn't resist starting. I'm using needles nr 5mm so it's knitting up fast.

Ha en trevlig helg. Det ska vi ha.

Have a nice weekend. We will.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... menar du att ni har fint väder ni eller? uff... jaha, och då försvinner du, japp... :)
Hm, garn från Finland till sjal... den där sjalen har jag haft funderingar på, men hitta garn!!! suck... Vill ha massor av sjalgarner... och mer rundstickor!!! Nätet gäller alltid, hur kul på en skala 1-10? blääää...
Må så grankott... ngn som aldrig seglat - men bloggade om segling nyss, hihihi...

TruckerElin sa...

:-) Kul att det är en "bekanting" som stickar Revontulin också, jag tycker det är så spännande att se hur andras ser ut så jag väntar med intresse på bilder på din! Jag är nog lite skadad som tycker om den så himla mycket. hehe
Funderar på att beställa ett garn från finland som är blått gult o rött (minns inte vad det heter nu) men.., väntar kanske o ser om det finns på Syfestivalen om jag nu kan åka dit...