söndag, september 12, 2010

Hemlisfrågor/Only Swedish

Här kommer mina svar på hemlisfrågorna:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Tycker mest om att sticka i ull eller olika ullblandningar som ull/silke. Akryl använder jag inte alls förutom i polyamid i sockgarn. Har stickat en del både i bomull, silke och lin men ull är min favorit.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag kan inte ha alla färger men gillar de flesta. Kan köpa någon färg bara för att jag gillar den och sedan får jag ge bort resultatet. Jag passar bäst i olika varma färger eller svart och grå nyanser.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Nej.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Knitpro är min favorit och rundstickor när det går att använda.,
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Har slutat räkna år. Jag anser mig avancerad i vissa lägen men är en nybörjare på andra. Har tex precis börjat med att sticka flerfärgsmönster och är helfrälst på detta, men där är jag nybörjare och tränar för fullt.
6. Dricker du kaffe? Te?
Jag är en kaffemoster men gillar även att dricka te.
7. Är du allergisk mot något?
Socker.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Det mesta men favoriter är jazz, hårdrock och blues
9. Favoritgodis?
Riktigt mörk choklad.
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Lite virkning, tränar på spinnrocken också fast den ligger nere just nu med vår nya kattunge i huset.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Blandat. Jag fastnar för något och då är det detta som gäller en period. Därefter är det något annat som gäller en period. Just nu tröjor, fast jag kommer alltid tillbaka till spetsstickningen hela tiden.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej. Vill hellre använda mina pengar på garn. Kan köpa någon tidning ibland från presstop istället.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Det finns så mycket jag vill göra så jag har svårt att välja ett enda. Det skulle i så fall var något av Herbert Nieblings spetsmönster. Flera har ju kommit ut igen.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Inte så mycket förut men det blir mer och mer. Värmer skönt när jag sitter vid datorn och arbetar. Är däremot väldigt frusen om händerna så jag börjar använda vantar tidigt när jag cyklar till jobbet. Handledsmått: 18cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ibland
16. Stickar du sockor?
Ja det finns alltid någon pågående sockstickning.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
38
18. När fyller du år?
27 januari
19. Stickar du med pärlor?
Ja det är något som jag tycker är roligt.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Faktaböcker och mycket fantasy. Gillar även vampyrböcker typ True Blood mm.

1 kommentar:

Bim HD sa...

Hm... True Blood har jag inte testat än... hm, något att lägga till i önskelistan? :D
Må så grankott...
kramis