söndag, juni 22, 2008

Moroccan Morning Light/Superkarla

Idag ska ni få lite bilder i alla fall. Först ut är mitt nyfärgade garn som jag lovade. Det blev fint. Färgen är en blandning mellan aprikos och orange och lite skiftande.

001

Today you will get some photos. First out is my hand-dyed yarn. It really turned out nice. The colour is a combination of peach and orange with a bit variations in it.

Här har jag trätt pärlor på garnet för min Morroccan Morning Light aka Moroccan Days/Arabian Nights. Det ska stickas in 5000 pärlor till slut. Här är det ungefär 2500 på garnet, men jag ändrade mig och tog bort cirka 1000. Det är lättare att använda virknål när man stickar in pärlor i mönstret. De enda som blev kvar var de som ska till för kanterna. De måste vara på garnet. Jag är jättenöjd med pärlorna jag beställde från Pärltorget. De är så jämna och fina i hålen vilket inte roccaillepärlor är. av dem får man slänga många för att hålen är för små. Nu har jag inte slängt någon alls. Och bra pris var det också.

Och så naturligtvis en bild på hur jag kommit en liten, liten bit på väg:-)

003

004

Next out is the beaded yarn string for my Morroccan Morning Light aka Moroccan Days/Arabian Nights . It is going to be 5000 beads in it when I'm finished. Here it's about 2500 on the yarn, but I change my mind and took of about 1000. It's easier to place beads with a crochet hook. The only beads left is for the edgings as they have to be on the yarn. And I'm very pleased with the beads I bought from Pärltorget. They are so even and nice in the holes. Roccaille beads ain't that even in the holes. Some holes are to small. Here it wasn't any bead with to small hole in it. And they were cheap to.

And of course a photo of my tiny, tiny progress:-)

Här är en bild på min Superkarla, Jag är just klar med fyrkant 9.

006

Here are a photo of my Superkarla. I just finished square 9.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ditt färgade garn ser helt enkelt underbart ut, och det skall bli väldigt spännande att se slutresultatet:)

Merete sa...

Sikke nogen flotte farver du har valgt til din Super Karla. Det bliver rigtigt godt.
Det hjemmefarvet garn ser da også bare godt ud. Sikke en farve.

Merete

Anonym sa...

Oj, den där sjalen med pärlorna har jag kollat på så många gånger nu att... Hm... ungefär!!! ;)
Hrm, Karla har inte flyttat in hit än, men hon kommer nog att göra det... dock i enkelt garn och inte i dubbelt, frågan är bara vilket? ;) I-landsproblem, va?
Må så grankott... ngn som surar...

TruckerElin sa...

Vilken fantastisk färg på garnet! *avis!*