måndag, juni 30, 2008

U som i../Home again

underbart. Det är så vi haft det under vår tur med fr. Smilla. Här kommer lite bilder som bevis.

004

Now we are back home after a nice trip with miss Smilla. Here are som photos as proof.

Vi hade även en krävande hyresgäst:-). Fru And. Just på denna bild simmar hon runt, men ofta tog hon en vilopaus på vår ankarlina. Och så tiggde hon mat också:-)

008

We also had a demanding tenant:-). Mrs Duck. On this photo she's swimming around, but often she took a break on our anchor line. And she begged for food also:-)

Men vi är inte hemma länge för på onsdag åker vi till Malmö och naturligtvis kommer det att bli en tripp till Köpenhamn då. Och jag ska absolut hinna med några garnaffärer. Sedan vill jag gärna, om tiden finns, gå på stickkafé hos Fröken Garn på torsdag kväll. Fast jag vill gärna få lite tips om vad jag kan skicka KM på under tiden:-).

But we are not going to be home for long. On Wednesday we are leaving for Malmö and when we are there of course we are taking the train over to Copenhagen. Of course I'm going to do som yarn shops to. And I want to, if there is time, go to Fröken Garns knitting café on Thursday evening.

På hemvägen från Malmö tänkte vi åka förbi Ale Stenar och Glimmingehus. Varken KM eller jag har varit där förut.

On the way home from Malmö we are taking the way over Ale Stenar and Glimmingehus. Neither DH or I have been there yet.

2 kommentarer:

Anki sa...

Låter härligt med en garnvända i Köpenhamn. Själv ska jag till Oslo i juli så jag lär passa på och titta lite där. Det blir nog till att ta med stora plånboken :-/

LenaL sa...

Så härligt det ser ut! Hoppas Malmö/Köpenhamnsturen blir lika lyckad.

Ha det så jättegott!