torsdag, december 30, 2010

Årskrönika 2010/ Year chronicle 2010

Ännu ett år har gått. Dags för en årskrönika. Har ändrat om lite vilka kategorier som ska vara med.

Årets stickprojekt: Tröjor och sjalar.

Årsbästa: Har äntligen kommit på knepet med att sticka flerfärgsstickning så det flyter på snabbt.

Årssämsta: Att jag inte lyckades bli färdig med Mrs Barista som jag verkligen hade tänkt mig.

Mesta UFO: Fortfarande Mrs Barista. Vill ha den klar och det ska bli har jag bestämt mig för. Ska bara….

Årets händelse: Ravelympics

Största nöjdhetsalster: Islandströjan till svärsonen eftersom jag för första gången stickade med väldigt lösspunnet garn (nästan inte spunnet alls). Den blev bra.

Bästa färdiga alster: Haruni

Roligaste stickningen: Karin Kurbits. Kunde inte släppa stickningen. Bara ett varv till…

Och som avslutning kan jag även i år säga att årets bästa händelse var min dotters bröllop. Alltså dotter nummer två denna gången och det skedde i Australien.

disc2_thumb

Another year has passed. Time for a year chronicle.  I’ve changed the categories a bit this year.

Knitting project of the year: Sweater and shawls.

Top of the year: At last I’ve learned the trick on how to change colour and binding in Fair Ilse knitting so I can knit rather fast.

Bottom of the year: I didn’t finished Mrs Barista.

UFO of the year: Still Mrs Barista. I really want to finish it and it will be. I just have to knit….

Event of the year: Ravelympics

Most pleased  of the year: The Icelandic sweater for my son-in-law because I for the first time knitted with almost unspunned yarn and the sweater turned out so well.

Best thing of the year: Haruni

Best knitting of the year: Karin Kurbits. That was a real fun knitting. I couldn’t leave it. Just another row I and so on.

And as a finish I can say that the absolutelybest part of 2010 was a wedding. DD2 got married in Australia.

disc2_thumb

Happy new year to all my readers

 

fyrverkeri

Inga kommentarer: