fredag, januari 05, 2007

Tovning och annat/Felting and others

Nu har jag provat att tova igen. Denna gången tovade det som det skulle. Då använde jag ett garn som enligt utsago skulle gå att tovas, men det fungerade inte. Troligen var det superwash. Denna gången gick allt mycket bättre. Jag använde detta garnet.

Now I've tried to felt again. This time it worked. The last time I used a yarn that was said should felt, but it didn't. It was propably superwash. This time it went well. I used this yarn.

Så jag stickade en Booga bag. Nu står den på tork så får vi ser hur den blir när den blir klar. Hade även garn över så jag stickade en väska till bara för att prova att tova och för att se hur det ser ut.

So I knitted a Booga bag. Now it's drying and then we will see how it turns out. I had more of that yarn so
I knitted another bag just for having more to felt and see how it looks like.


Jag har även gjort mina första egna stickmarkörer. Dem är jag rätt stolt över eftersom jag aldrig smycken tidigare. Ska bli fler. Bilder kommer när blogger låter mig ladda upp fler bilder. Krånglar just nu.

I've also made my first stitch markers. I'm rather proud of them because I've never made jewelry before. There will be more. Pictures will come when blogger allows me to add more pictures. Having trouble right now.

Och sist men inte minst så har det blivit en del garninköp. Lite sockgarn eftersom jag behöver sockor. Använder dem istället för tofflor så de slits rätt fort. Ett blått bomullsgarn som ska bli en väska och så flera nystan Kidopale som ska bli lite olika sjalar ur Victorian Lace Today.

And I've also done some yarn shopping. Some sock yarn because I need socks. I use them instead of slippers so they wear out rather quick. A blue cotton yarn that will become a bag and several balls of Kidopale that will become shawls from Victorian Lace Today.

Så har det blivit ännu ett pannband. Detta ska bli en födelsedagspresent.

Another headband finished too. This one will be a birthday present.

Jag har också börjat sticka sockorna till min sockbyteskompis. Det blir ett par sockor i Drops Alpacka nr 7240. Vilket mönster det blir talar jag om när sockorna är skickade.

I've also started on the socks for my Sockswap friend. They will be in Drops Alpaca nr 7240. Witch pattern it is I will tell you after I sent the socks.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Vilken bra väska - önskar att jag hade sett den innan jag gjorde mina här före jul (se bloggen). De är gjorda 'på tyck' och blev som dom blev. Den här modellen ser ju - t. sk. f. mina - funktionell ut! Ska bli kul att se din när den är klar. God fortsättning!