lördag, juni 13, 2009

Sannahed and Triinu

Nu är det sommarlov. Så skönt. Jag började sommarlovet bra i torsdags (fast var till jobbet några timmar igår) med att åka till kumla och stickdagarna i Sannahed för en kurs med Triinu Andreassen. En helt underbar dag fast inte hade jag mycket att visa upp när jag kom hem. Bara några små provlappar.

Summer vacation has started and I started good with a course in Estonian lace knitting with Triinu Andreassen in Kumla. An absolutely wonderful day even though I didn’t come home with much, just some test swatches.

Träffade även en del bloggare som jag följer i verkligheten och det var också roligt. Det var flera av dem som också tog bilder. Gjorde också några inköp. Triinu hade några få ex kvar av Pitsilised Koekirjad. Den var jag ju tvungen att köpa eftersom den inte ges ut längre. Sedan köpte jag ett av Triinus mönster och en härva tunnt ullgarn.

I also met some bloggers  that I read and that was nice to. And of course I did some buying. Triinu had some few copies of Pitsilised Koekirjad left so I had to buy one of them because you can’t get the book in stores anymore. I also bought one of Triinus pattern and a skein of wool yarn.

Idag är det WWKiP Day 2009 och i Eskilstuna håller vi till i Rothoffsparken mellan 13-16 (vid regn inomhus) så ta er tid en stund. Det ska jag göra har jag tänkt.

Today it’s WWKiP Day 2009 and in Eskilstuna we are in the Rothoffs park between 13 to 16.

1 kommentar:

Marie sa...

Kul att se dina bilder och länkar till de bloggare jag inte kände till. Hoppas du får stor glädje av spetsboken.