söndag, mars 22, 2009

2009 Afghan: February and March

Nu är februari och mars rutorna klara. Tog mig äntligen till Lena och köpte garn. Köpte även till aprilrutorna eftersom det snart är april.

 001

004

Now February and March square’s are finished. At last I had time to go to Lena and buy the yarn. Bought for April to because we are soon there.

Aprilmönstret i sockklubben har släppts men jag är inte klar med mars ännu så det får vänta ett tag.  Misstänker att det kommer att dröja lite också eftersom jag har fastnat på makens lintröja just nu.

April pattern in the sockclub has been chosen but I’’m not done with March yet. So they will have to wait for a while. I got a hunch that it will be a while before they are done because I got a bit stuck on DH linen sweater right now.

Och som avslutning en liten blomhälsning till er alla.

003

And at last a small flower hello to all of you.

Update:

Jag stickar i Drops Paris på stickor nr 3.75mm.

Got a question on my square’s. I’m knitting them in Drops Paris on neeedles nr 3.75mm

4 kommentarer:

Maggan sa...

Vad stickar du filten i för garn? Jättefina rutor och en kul ide, tack för länken!Din Mermaid är kanonfin. Funderar på att sticka en jag oxå så småningom ;)

Anonym sa...

Du stickar jättefina grejer, men jag undrar vad du gör med rutorna som du stickar?

ha det gott här skiner solen

Agneta sa...

Det är meningen att det ska bli en filt till slut

Häxmamman i Jämtland sa...

Aha, vad spännande, hur stor ska den vara och hur många rutor har du gjort...

Vilken fiffig idé/Ha det gott