lördag, januari 31, 2009

Thursday fun and staying at home today

Ännu en dag stickningens tecken på jobbet var det i torsdags. Vi hade jättetrevligt. Det är roligt att sätta sig en stund och koppla av med ett gemensamt intresse. Samtidigt känner vi att det är precis lagom med två gånger i månaden. Alla har också så mycket annat man ska hinna med.

Dagens stickkafé på Nystvindan hoppar jag däremot över. Min fot är inte riktigt bra så den ska få vila idag. Att den inte är riktigt bra beror på att den inte fått någon vila under veckan. Det har varit rätt mycket spring på jobbet. Så jag väljer att ha min egen lugna stickhelg här hemma istället, men på onsdag ska jag iväg istället.

När det gäller stickning så är jag klar med min sjal i Noros sockgarn. Den blev klar förra helgen men är inte blockad ännu. Ska försöka göra det nu i helgen. Annars går det framåt med det mesta som jag håller på med. Sockorna som är på stickorna är sådana projekt som får följa med när jag behöver lite mindless knitting så därför går de sakta framåt. Makens tröja och mina fingervantar är det som får min uppmärksamhet här hemma just nu.

Another day in the sign of knitting at work. We met for the second time last Thursday and had a wonderful two hours. It's nice to sit down and relax with a common interest, but we also feel that two times a month is enough. We all have other things to do also.

I  will not go to today's knitting at Nystvindan. I feel that my foot have to rest. There haven't been much resting during the week at work. Instead I choose my own relaxing knitting weekend at home. But on Wendsday I will go.

When it comes to knitting I've finished my shawl in Noro's sock yarn but it ain't blocked yet. Will try to do that this weekend.  Otherwise things slowly goes forward. There isn't much to show yet.

3 kommentarer:

Tummelisa Garn & Design sa...

Hej och grattis!
Du har en vinst att hämta hos mig.

Samtal från min trädgård sa...

Hoppas att det blir bra med foten, och visst är det härligt med stickcaféer, men man behöver ju inte alltid vara närvarande på alla.

Anonym sa...

va trevligt det låter med stickträffar,blir allt lite avis...

Hoppas din fot blir bättre.

Ha det gott !