måndag, maj 19, 2008

byte någon.../change anyone

Frågar därför att just nu går allt på högvarv vad gäller arbete och annat. Sitter mitt i betygstider på jobbet. Läser uppsatser och annat för fullt just nu. Ganska tom i huvudet om man säger så när jag kommer hem.

Då är det bara att ta en liten paus och sedan är det bara att dra igång med egna studier. Där är en del uppgifter som ska in. Så när jag är klar då är det bara att stupa i säng. Det blir inte så mycket stickat just nu eftersom det är som det är. Några varv på något av mina projekt bara. Tur jag har haft min virkade restgarnssjal. Det är den som fått min mesta uppmärksamhet just nu. Ett mönster som man inte behöver tänka när man jobbar med det. Fast nu är den klar. Ska bara fästa trådar och ta ett kort så ska ni få se den.

Fast förra helgen tog jag faktiskt en liten paus. Det var ju så fint väder så vi åkte ut med Fr. Smilla till klubbholmen. Där grillade vi tillsammans med några vänner, tog ett glas vin och mådde underbart. Låg över natten därute och kom hem vid middagstid. Så lite pluggat blev det på lördag kväll. Söndagen använde vi till att plantera om i vår lilla trädgård. Och så var jag tvungen att jobba lite på söndag kväll inför måndagen.

Nu i helgen var det städdag i föreningen fast så mycket städat ute blev det inte eftersom det regnade, men vi fick lite nödtvungen energi och städae inomhus istället. Tur är väl det eftersom svärföräldrarna kommer till helgen. Och så pluggandet igen då förstås. Men nu är det inte mågna veckor kvar innan man får en paus.

I'm asking because I got so much to do at work right now. We are right in the middle of exams so I'm reading and correcting students test. When I get home my brain is rather emty but I can't get very much relax because I have much to do with my own studies to. I got tasks that I need to do.

So when I'm done it's just time for bed. Because of that there aren't much time for knitting right now. Just one row or two. Luckily I've gotten my crocheted shawl to work on. The pattern is so easy you can almost do it in your sleep. But now it's finished. Just need to finishing it of then there will be photos.

But last weekend I took a bit of leave from all work. We had marvelous weather so we took a tour with Miss Smilla and stayed over night at a small island. There we had a small barbeque with some friends. It was really nice and well needed.


This weekend we had to tidy our home a bit, sometimes it's well needed;-). And for us it was absolutely needed beacuse DH parents are coming on friday to stay over the weekend.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vännen... ta det lugnt nu, så det inte blir - svårt fall... doktorn grät! ;)
Må så grankott... ngn som tittar in titt som tätt och bara - kollar? ;)

LenaL sa...

Låter tufft, hoppas det värsta snart är över och att du hinner hämta andan mellan alla måsten!

Ha det så gott!

Anonym sa...

Ja... vi syns i augusti såg jag! Kul... något att se fram emot i det jobbiga just nu. Ja, kanske inte över att träffa mig - men allt annat, hehehe...
Må så grankott...

miastick sa...

Hej- tack för din kommentar på min blogg! Jag har haft olivträdet stående ute, på balkongen, där det inte blir minusgrader men ändå svalare än inne såklart. Däremot har jag inte vattnat den, kanske 2-3 gånger på hela vintern. Den har glömts bort, helt enkelt. Ska jag byta jord och klippa ner den? (Hur gör man då?)
Tack för din hjälp!
/Mia

Anonym sa...

Your blog is so cute! Glad I stopped in for a visit.