onsdag, november 21, 2007

Vissa.../Some...



..dagar är bra dagar och vissa dagar är det inte. Men oftast är det lite mittemellan. Idag är en sådan dag. Den började bra för direkt efter jobbet tog jag en sista tur ner till Faktoriet och tittade på Britt-Marie Christofferssons utställning en gång till innan den försvinner till Japan. Därefter en sväng in på biblioteket innan jag gick upp till Nystvindan och införskaffade rundsticka nr 3. Kommer hem. Ett paket i brevlådan med julklappspapper på. Ännu bättre. Och en avi från Bokus. Mina böcker på gång. Yes. Nu kan jag ha roligt ikväll. Sticka och läsa.

Startar datorn. Min fristående hårddisk krashar. Där dök den bra dagen. Alla mina mönster borta. Allt annat borta. Som tur är så finns de viktigaste delarna sparade på andra ställen också. Jaja. Det blir att försöka ordna detta på något sätt.

Öppnar paketet och blir glad igen. Från min julklappsbyteskompis. En jättefin väska. Jag som älskar väskor i alla dess former. KM tycker jag har lite många nu. Jag håller inte med:-)

Tack så jättemycket för den jättefina väskan. Vet inte vem du är så jag kan inte ge ett personligt tack men hoppas att du ser detta. Tyvärr blev inte kortet det bästa. Färgen är mycket mörkare i verkligheten.


...days are fine days and some days are not. But mostly it's somewhere in between. Today is such a day. It started nice because after work I went to Faktoriet one more time to see Britt-Marie Christofferssons utställning one last time before it leaves for Japan. After that a a tour to the public library before I went to Nystvindan and bought my nr 3 circular. Comes home. A package in the mailbox with christmas paper on it. And a note from the mailman that I could fetch up a parcel from Bokus. My books are coming. Yes. Now I'm going to have fun tonight. Knit and read.

Starts my comp. My free-standing harddrive crashes. There goes that good day. All my patterns gone. Everything else gone. Luckily the most important things are stored on other places to. Well, well I will fix it somehow.

Open the package and becomes happy again. It's from my secret chrismas pal. A beautiful handbag. For me that loves bags in all shapes. DH thinks I've got to many of them. I don't agree:-)

Thank you so much for the beautiful bag. Don't know who you are so I can't send a personal thanks but do hope you read this. The colour isn't right. It's much darker blue in reality.

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
var de inte ett julklappsbyte, nä visst får man fuska , den var ju jättefin väskan.
Ha de så gott, Eva.

Agneta sa...

Jo det var ett byte, men vet inte om det är samma person som jag ska skicka till. Står inget namn tyvärr.

Strumpstickan sa...

Fin väska men synd att du inte fick veta vem det var ifrån... och ska man inte öppna julklapparna den 24 dec...? *skrattar*

Anonym sa...

Ah, upp å ner på samma gång. Hoppas npån kan hitta lite på din hd och rädda det?