söndag, augusti 19, 2007

MS3 klar/MS3 finished


Nu är jag klar med MS3. Ligger på blockning. Bild kommer så fort det är klart, men en bild på vad jag köpte som blockningsunderlag kommer här. Det är en lekmatta för barn i skumplast. Den fungerar bra.

Now I've finished MS3. it's on blocking. Photo as soon as possible, but a photo on my new blocking board comes here. It's a kids toy but it works fine.
Här är en bild på en av de saker som jag började på förra helgen under stickstämman, en pulsvärmare. Den andra blev också klar idag efter att jag tagit detta kort.
And here is one of the things I started on at the knitting meet last weekend, a wristwarmer. The other one I've finished after I had taken this photo.
Och till sist en bild på min terrorist. På bilden leker hon snäll katt, men just nu är hon ivägen så jag ser knappt att skriva.
And last of all a picture of my terrorist. At the photo she's playing nice kitten, but right now she's trying to disturb me so I hardly can write.

4 kommentarer:

Emmy sa...

Vad fina pulsvärmarna blev! Själv är jag nästan klar med mina. Ska bara fästa alla trådarna (148 stycken har jag räknat ut all det är!) så är jag klar jag med.
Och jag måste säga att du har en underbar lite terrorist. Har också en sådan här hemma, och visst kan man få mycket hjälp med stickningen :)

Maggan sa...

Jag har bestämt mej för att göra MS3 symetrisk, jag struntar i vingen och gör den bara spegelvänd. Enkelt och bra ;) Ser fram emot att få se din färdiga dock.

Agneta sa...

Ja det gör du rätt i. Är inte alls nöjd med hur den ser ut nu. Ångrar att jag inte repade upp och gjorde den spegelvänd själv. Funderade på det. Den delen tycker jag om.

Strumpstickan sa...

Likadan matta med det mönstret har vi också men i blått:)

Jag lägger in mönstret till herrmössan i alpaca senast imorgon i min blogg. Kul att det kommer till användning:)