lördag, augusti 18, 2007

Garnspanet på Kampes mm/Yarn watching at Kampes mm

Här kommer äntligen de utlovade bilderna. Har haft en del att göra under veckan nu när jag börjat jobba igen. Därför har jag inte fotat förrän nu. Har knappt orkat packa upp resväskan efter helgen på kvällarna. Och det blir jobb i helgen också.

Det är absolut värt ett besök hos Kampes. Det finns ju inte bara garn utan mycket annat också. Här är vad som kom med hem. Som ni ser blev det en del. Bland annat en del sockgarn. Det kunde ha blivit mer men jag sparade mig för helgen på Hammarö. Hade ju fått en förvarning om att det kunde bli möjlighet att köpa garn där också.


Here are at last the promised pictures. There have been much to do during the week. I've started to work after my vacation. Therefore I haven't taken pictures before. Have been really tired during the afternoons. And there will be work during the weekend to.


It's absolutely worth a visit at Kampes. They have more than yarns for sale. Here's what came home with me. Some sock yarn for example. I could have bought more but saved money for the weekend at Hammarö. Have had some hints that there would be possibilitys to buy yarn there to.



Och här är vad som kom med hem från Hammarö. Inte bara garn faktiskt utan även två fina stickpåsar.


And here are the things that came home with me from Hammarö. Not just yarn but also two beautiful small knitting totes.


Och till sist bara en bild på vad jag ska göra i helgen. Jobba. Planera lektioner bland annat i historia som ni ser. Eleverna kommer på måndag och jag har inte hunnit planera så mycket ännu. Naturligvis blir det en del stickande också. Sista ledtråden till MS3 kom ju igår. vi ska även åka en sväng till Västerås. Fick ett tips om vad man kan använda som underlag när man blockar. Måste prova.

And at last a picture on what I will do during the weekend. Work. Planning lessons in history for example. Our students starts on monday. Of course there will be some knitting to. The last clue on MS3 came yesterday. We shall also take a trip to Västerås. Visit Biltema. Got a tip on what I could use as blocking board. Have to try it.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för rapporten, det ska absolut bli en sväng till Kampes nån dag!

Nu är jag nyfiken på att få sen en färdig MS3.