fredag, juli 06, 2007

Galvaston shawl

Hjälp nu fattas det garn för mig. Min Galvaston sjal närmar sig slutet. Det är sista kanten kvar bara, men ser också att garnet inte kommer att räcka. Vad göra? Det var Naturgarns U162, det tunnaste på 8000m/kg som jag köpte några härvor av på Syfestivalen förra året. Har skickat några förfrågningar på ett par mailinglistor som jag är med på om det kanske finns någon som har någon garnrest över. Jag behöver inte mycket. Som tur är så är garnet naturvitt så några speciella nyansskillnader ska det väl inte bli. Finns det ingen som har någon rest får jag väl försöka köpa en hel härva.

Lite surt att inte kunna göra den klar när det är så lite kvar plus att jag antagligen kommer att behöva den stickan rätt snart. Har börjat på min MS3 nu med stickor nr 3.5, men den korta på 40 cm som jag hade ledig. Lär nog behöva byta misstänker jag. Beror på hur bred den kommer att bli. Det var kul att virka in pärlor på detta sätt, fast väldigt pilligt med en så tunn virknål som behövs. Kommer nog att pröva den metoden på annat också. Jag använder Grignascos merinosilke i mörkgrått och svart pärlor storlek 0.9.

Help, now I'm running out of yarn. My Galvaston shawl is coming to an end. Only the last of the edging left, but I see that I'm running out of yarn. What to do? It was Naturgarns U162, the thinnest on 8000m/kg. I bought it on Syfestivalen last year. Have sent some request to some of the mailinglists that I'm in. There maybe some that have som leftover. I want be needing much. Luckily the yarn is nature white so hopefully there will be no disparity in shade. Otherwhise I will have to buy a hole skein.

It's a bit boring not to have the opportunity to finish it of when there are so little left. Plus the fact that I think I will need that needle soon. Have started on my MS3 now on needles 3.5, the short one on 40cm that was free. I think I will have to change soon. Depends on how wide it will be. It was real fun to crochet in beads like this, thought it's a bit tricky with a needle that thin. I think I will use this method on other things to. I'm using Grignascos merinosilk darkgrey and black beads size 0.9.

Inga kommentarer: