torsdag, mars 08, 2007

paus i Dragone/a paus in Dragone

Min Dragone går inte fort. Får lära mig nya färdigheter i detta mönster. Det finns något som heter liggande maskor. Hade inte en aning om hur de skulle se ut, men som tur är finns det en Yahoogrupp just för denna sjal . Där hittade jag hjälpen och även en länk på bilder hur man ska göra dessa maskor.

My Dragone does take it's time to knit. I'm learning new skills in this pattern. There are something that's called Horisontal Stitch in it. Hadn't any clue at all of what they looked like, but lucky for me there are a Yahoo group just for shawl. There I found the answer and a link to pictures how to knit them too.

Eftersom mönstret är så svårt så är det skönt att ha något annat att bryta av med ibland då. Fast jag hade väl kunnat välja något annat än ännu en sjal. Det blev en sjal ur Victorian Lace today, A Handsome Triangle Winky . Så helt plötsligt håller jag på med två sjalar på en gång Knitting . För denna valde jag att gå ner några storlekar på stickorna och använda min guldfärgade babyalpacka från Stäket. Tror den kan bli fin fast tunnare än orginalet i boken.

Because the pattern is difficult it's nice to do something else sometimes. Though I could have chosen something else than another shawl. I went for a shawl from Victorian Lace Today, A Handsome Triangle Winky .So now I'm knitting two shawls at the same time Knitting . For this one I've chosen to knit with smaller needles and use my golden baby alpaca from Stäket. I do think it will look nice even though it will be thinner than the original in the book.

Jag har också stickat två grytlappar till grytlappsbytet. De ska skickas i morgon. Ni får ingen bild. Batterierna i kameran är tomma. Jag har också börjat på en scarf till min Nordiska hemliga vän. Till den tredje personen ska man göra något eget, som att sticka.

I've also knitted two pot holder for the Pot Holder swap. I will send them tomorrow. Sorry but there want be any picture. The batterys in the camera is emty. I've also started on a scarf for my Nordic Secret Pal. To the third pal you shall make something, like knit.

Slutligen vill jag lugna era sinnen. Jag fortsätter sticka på mina "maskar" och de andra projekten också även om det går sakta.

Finally I want to calm you down. I'm still knitting on my "worms" and my other projects even if it's going very slow.