fredag, mars 16, 2007

Hemlisfrågor

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag tycker om alla sorters naturfibrer. Acryl bara i sockgarn
2. Vilka är dina favoritfärger?
Tycker om alla varma färger, gärna rött och guld men även andra färger. Det beror mycket på hur jag har tänkt använda färgen, kläder, inredning osv.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Det som jag inte gillar speciellt är ljusa pastellfärger.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag använder lite blandat. Har köpt Denise Interchangables och gillar dem , men tycker också om Garnstudios metallrundstickor. När det gäller strumpstickor så använder jag mest bambu, fast köpte ett par i ebenholts. De älskar jag. Därför köpte jag även ett par rundstickor i ebenholts och känner likadant där. Och naturligtvis Addi Lace
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat sedan sexårsåldern och anser att jag är ganska avancerad som stickare, men det finns alltid nya saker att lära sig.
6. Dricker du kaffe? Te?
Dricker mest kaffe, gärna smaksatt, men dricker även te
7. Är du allergisk mot något?
Nej och vi har tre katter.
8. Vilken slags musik tycker du om?
Lyssnar på det mesta från opera till hårdrock som Evanescence, fast oftast är det jazz och blues.
9. Favoritgodis?
Äter inte så mycket godis. Försöker låta bli. Blir det något så är det mörk choklad som jag tycker väldigt mycket om.
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag virkar lite, men inte mycket, har broderat förut och nu håller jag på att lära mig spinna. Skulle även vilja lära mig väva och knyppla.
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Det som jag fastnat för är att sticka sjalar. Tycker det är väldigt roligt. Men stickar även mycket strumpor. Finns nästan alltid ett par på stickorna.
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Ja Interweave Knits, fast jag köper även Vogue knitting och Simply Knitting.
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Ja det finns en del sjalar som jag vill göra. Har sett en del mönster i mina sjalböcker men även på nätet, Heartstring fibers tex. Vill även försöka mig på mer pärlstickning.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Har inte använt så mycket pulsvärmare tidigare, men har börjat göra det mer och mer. Mitt handledsmått är 17cm.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja ibland, men det kommer nog att bli mer.
16. Stickar du sockor?
Ja som jag skrev finns det nästan alltid ett par på stickorna.
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
storlek 38, fotlängd 23 cm och omkrets 24 cm
18. När fyller du år?
27 januari
19. Stickar du med pärlor?
Ja
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Mycket fantasy, men även annat med allt från biografier till deckare. Är en riktigt bokmal.

Inga kommentarer: