torsdag, februari 22, 2007

Stockholm

Idag var vi till Stockholm över dagen. Denna gången hade jag bestämt att jag skulle gå både till Nysta och Marias garn, med risk för plånbokskrasch:-). Så det blev en del promenerande i snöyran. Detta var vad jag kom hem med.



Today we went to Stockholm. This time I had decided to go both to Nysta and Marias garn, with a presumtive risk for wallet disaster:-). So there was a bit of walking in the snowfall. This was what I came home with.




Från Nysta:


From Nysta:




Tre härvor Hifa superwash, tre nystan Noro Kureyon. Dessa har bestämda ändamål. Ska bli en väska och lite strumpor. Den sista härvan är Colinette Jitterbug. Den vet jag inte vad den ska bli ännu, men kunde inte låta bli att köpa den. Den var ju så ljuvlig, merinoull.



Three hanks of Hifa superwash, three balls of Noro Kureyon. These have certain goals. Shall become a bag and some socks. The last one is Colinette Jitterbug. That one I don't know what to do with yet, but couldn't resist buying it. It is so lovely, merino wool.



Från Marias garn:




From Marias garn:



Tre härvor Viva. Jag hade problem med att få den rätta färgen. Det är därför ni bara få se ett av dem. Denna bild är den som kom närmast färgen. Dessa härvor ska bli Heere be the Dragone shawl.


Three hanks of Viva. I had trouble to get the right colour. That's why I show you only one skein. This picture is the one that are nearest in colour. These skeins shall become the Heere be the Dragone shawl.



En härva handfärgat ullgarn. Jag kunde inte låta bli att köpa den. Så ljuvlig. Vet inte vad jag ska göra med den heller, men visst får man göra sådana köp också:-).


One skein of handdyed wool yarn. I couldn't resist buying it. So lovely. Don't know what to do with this neither, but surely you can do that kind of buying to:-)



Men jag har stickat lite också. Har kommit till uddkanten på sjalen, fast den kommer att ta tid. Nästan 600 maskor som ska stickas ihop med kanten, så jag tar lite i taget. Mina "maskar" går framåt. Kom rätt långt på den fjärde på tåget till (och från) Stockholm. Och till sist: så här ser min tvåändstickning ut nu. Stickar båda vantarna samtidigt.


But I've done some knitting too. Have started with the edging on my shawl, though it will take some time. Almost 600 stitches that shall be knitted together with the edgin, so I take a bit at the time. My "worms" are slowly wwalking forward. Got rather far on the fourth when sitting on the train to (and home from) Stockholm. And last: this is what my two-end knitting looks like now. I'm knitting both mittens at the same time.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Kul shopping!

Maggan sa...

Åh en sån härlig shopping dag!! Sån shopping är kul till skillnad mot annan... ;)
Det handfärgade var otroligt vackert!!!