söndag, januari 21, 2007

Vinter äntligen/Winter at last



Äntligen kom vintern och det rejält också. Det är så vitt och fint ute nu. Jag glömde kameran när vi var ute och gick förut, men tog detta genom fönstret.

At last we have winter. It's so beautiful outside now when all is white. I forgot my camera when we went for a walk, but took this through the window.



Sedan är jag klar med ena sockan som ska bli födelsdagspresent, men typiskt nog gick min ena bambusticka sönder när jag höll på med andra sockan. Jag får gå till Lena på Nystvindan i morgon efter jobbet och köpa nya.

I've finished one sock out of two in the birthday present, but one of my needles broke when I knitted the other one. Tomorrow after work I will have to go to Lena at Nystvindan and buy new ones.


Ni får inte glömma att gå in och kika på Sockbytesgalleriet som öppnat nu.

Don't forget to check in on the Sock Swap gallery that has opened now.

2 kommentarer:

Maggan sa...

Sockorna var kanonfina! Jag har oxå sparat det där mönstret men inte stickat det än.... kanske något att tänka på då ;) Fast jag har bara en jädra massa melerat sockgarn och det blir liksom inte såå bra med mönster/spetsstickat då..... Ja, visst är det underbart vackert med snön äntligen! Synd bara att det kom så sent. Så här skulle det ju ha sett ut till jul :p

Anonym sa...

Hei, Jeg er fra Norge men bor i England. Vi var i Norge i jula og hadde ikke noe sno. Veldig skuffet. Jeg er fra et lite sted rett sor for Oslo og nar jeg bodde hjemme pleide vi a dra til Goteborg nesten hvert ar. Bare noen timer's kjoretur.

Flott sokk.