söndag, januari 28, 2007

paket på väg/package on it's way

Nu har jag skickat ett paketet till min första hemliga vän. Hoppas det blir omtyckt. Sedan har jag äntligen fått sonens halsduk färdig. Det blev lite tråkigt att bara sticka resårstickning på stickor nr 2,5. Garnet är Garnstudios alpaca. Jag använde cirka 2½ nystan. Hade köpt 3 nystan men stickade även en mössa åt honom. Fast båda har gått hem hos honom garnet är ju så mjukt.

Now I have sent a package to my first secret pal. Hope it will be liked. And finally I've finished my son's scarf. It became a bit boring to knit in rib on needles nr 2,5. The yarn is Garnstudios alpaca about 2½ skein. I bought 3 skeins but I also knitted a cap for him. Both have been really appreciated because the yarn is so soft.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kære Agneta

1000 tak for min hemmelig ven pakke. Du ramte SÅ rigtig med dit valg af gaver til mig...... Til jer der læser med - jeg fik det SKØNNESTE bløde rosa (favoritfarven !!)alpackagarn, rosa perler og en opskrift på pulsvarmere med hjerter - nu skal jeg lærer at strikke med perler.... Jubiiii hvor jeg glæder mig. Skønt med en flot indpakket gave på en kedelig grå regnvejrsdag - 1000 tak !!!
Varme strikkehilsner fra
Hanne i DK