lördag, mars 04, 2006

helg

Nu så är det helg igen. Fint väder ute. Fast det har vi inte hunit märka så mycket av eftersom vi håller på och packar. Däremot tog vi en paus i packadet och åkte till Tuna Park idag och gick runt en stund. Naturligtvis så går det en del pengar, men vi klarade att gå in i bokhandeln utan att köpa en enda bok :-). Det är bra gjort när det gäller oss. Vi tänker hela tiden på flytten och säger att vi köper när vi flyttat färdigt. Nu är det tre veckor kvar. I morgon blir det fortsatt packande men ska också träffa mina kursare för genomgång av en hemuppgift. Tänkte även träna lite efter det, Step och Balance. Vi får se hur det blir.

Min tröja går framåt. Fast jag har hunnit med lite andra projekt också. Hade ju lilla julafton här i veckan när garnet jag köpt kom hem. Sedan blev jag inspirerad av Flowermoon och hennes spiralsjalar. Eftersom jag bara ville ha mitt Fluffy-garn i dem så letade jag upp detta mönstret istället som jag använde, med lite förändringar eftersom garnet tog slut för mig när jag stickade den röda, och stickade två stycken: Fizz-Stardust Corkscrew Scarf . Jag har även börjat så smått på en tröja till min man.

Jag är som många andra, har flera projekt på gång samtidigt. Det blev inga bilder denna gången, de kommer in nästa gång i stället.

Inga kommentarer: