onsdag, oktober 14, 2009

When will I have time…

..att sticka på min utmaning? Den ligger i träda just nu. Min hjärna är fullt upptagen av globalisering och konflikter. Och som om inte det var nog har jag ikväll suttit med frågor som: Vad är tid? Finns det olika tid? osv i sociologin. Fast den uppgiften är precis klar och inskickad som tur är. Så nu får det bli en paus i pluggandet. Känner att min hjärna behöver det just nu. Tar fram min stickning, inte min utmaning som krväer en hjärna som funkar, och sätter mig framför tv:n ett tag tror jag, så kanske det släpper i skrivandet om globalisering också så jag kan fortsätta i morgon. Den stickning jag tar med mig till TV:n är February Lady Sweater. Igår kunde jag inte låta bli utan lade upp till den. Har velat sticka den i flera månader men inte riktigt kännt vilket garn jag skulle använda. Men igår blev det rätt. Naturligtvis blir det mitt nyförvärv från Syfestivalen Marks & Kattens Eco Multiull. Så då var det kört. Bara att lägga upp fast jag har en hel massa andra projekt på gång. ;-)

 

..to knit on my challenge? Not right now anyway. My brain is fully occupied on globalisation and conflicts. And as if that wasn’t enough tonight I’ve been trying to answer questions like: What is time? Is there different times? And so on in the sociology course I’m taking. But that I’ve finished lucklily. So now I will take a brek in my studies. Feels lika may brain needs it. Instead I will take out my knitting, not my challenge wich takes concentration, and sit down in in front of the TV for a while. Then maybe my brain will do better on the globalisation tomorrow. The Tv knitting will be February Lady Sweater. I love the pattern and have had it on my favourites for months but I have had problems to choose yarn for it. But yesterday I found out. Of course it will be my new bought yarn from Syfestvalen, Marks & Kattens Eco Multi yarn. When I at last found a yarn that I wanted for this project of course I had to cast on even though I have several other projects on my needles, right;-)

Inga kommentarer: