lördag, oktober 10, 2009

Syfestivalen/Knitting Fare

Idag var jag på Syfestivalen. Var där och hjälpte Sticka med att vimla lite, alltså gå runt och sticka, prata med folk och hänvisa till Stickas workshopbord mm. Sån tur då att bland det första jag ser är en garnkrok köpt hos Eva. Var bara tvungen att köpa en sådan. Helt perfekt när man ska gå och sticka.

DSC00256

Today I was to the knitting fare. I was there to help Sticka a bit. I was walking aroung talking to people and knitting and so on. What a luck then that right at the beginning I saw yarnhook (for carrying your yarn when your walking and knittinng). Had to go to Eva and buy one for myself. Perfect today.

Tyvärr var det mycket folk och långa köer in på festivalen, vilket jag som tur slapp eftersom jag gick in som utställare. Dessa köer är något mässan måste fixa bättre i fortsättningen.

Luckily I didn’t have to queue to get in as many others had to. These long queues the fare must fix.

Här kommer lite bilder från mässan och Stickas workshops.

Here are some photos from the fare and Stickas workshops.

Binda garn vid flerfärgstickning.

DSC00251

How to bind your threads when you are Fair Isle knitting.

Pärlstickning och flitiga fingrar.

DSC00246

Beaded knitting and busy fingers.

Mitt vimmelprojekt.

DSC00248

My walking knitting.

Naturligtvis kunde jag inte låta bli att köpa lite garn. Här kommer lite bilder.

Of course  I bought some yarn to. Here are some photos.

Lite sockgarn som jag bestämt att köpa redan innan.

DSC00254

Some sock yarn as I had intended to buy.

Lite ljuvligt ullgarn till bra pris hos Ullomera.

DSC00253

Some gourgeous wool yarn at a nice price from Ullomera.

Köpte även ett antal nystan av M&K Eco ull när jag hittade för 20 kronor nystanet.  Kunde ju bara inte låta bli så jag köpte till en tröja.

DSC00255

I also bought skeins enough for a sweater of M&K Eco wool when I found it at a real nice price.

1 kommentar:

Visa Lisa sa...

Ohhhh en sån där nystkrok ska jag önska mig!