tisdag, september 11, 2007

Mycket trådar/Many threads

Började på något nytt ikväll, men vad det ska bli det får ni gissa ett tag till. Syns bara en massa trådar just nu. Berättar och visar fler bilder när det syns lite mer.



Casted on for something new this evening, but what it shall become you will have to guess for a while more. Just a lot of threads right now. Will tell and show more pictures when I've knitted a bit.

Annars så går det sakta framåt med min Rose of England. Fast nu har jag fått något nytt att fundera på: Sharon Winsauer, med Heere be Dragone, har kommit med ett nytt mönster. Flight of Fantasy. I rätt färg så kan den bli hur läcker som helst tror jag. Vad säger ni?



Ohterwise my Rose of England are showing a slow progress. Though now I've got something new to think about. Sharon Winsauer, with Heere be Dragone, have designed another pattern. Flight of Fantasy. In the right colour it can turn out beautiful I think. What do you say?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hm... många trådar var det - ja... nyfiken ;) Dock ej avis på massor av trådar, hehehe... maskmarkörer? :p
Hm, har kollat på den sjalen! Men, såg in en i grönt (?) eller ska man kalla den turkos? Den gillade jag skarpt, basta... men denna är ju du, minst sagt ;) Dock tror jag mer på den i annat garn, ja... eller ska jag säga färg? ;)
Ang den sidan... snacka om att det fanns ett härligt underbart sjalsgarn där, hua... endera det röda - härlig julsjal (hon som hatar julen ;)) - och ett mer grönturkos... hua och dregel var det minst sagt, hehehe...
Må så gott... värmländskan... kramis ngn som är hemma med ont i halsen, suck... trötter och orkar knappt sticka runt på rundsticka... inte många knop här inte, hm...

Maggan sa...

Ja nyfiken är jag oxå ;) fast det såg jobbigt ut med alla trådar... jag avskyr att fästa trådar ;)
Nu ska jag in på länken och kolla sjalar, den såg fantastisk ut!!

LivM sa...

Jeg skjønner ikke hva du holder på med nå, og hvorfor du må kutte tråden hele tiden??? Nyskjerrig!!