måndag, februari 21, 2011

No Älvsjö this weekend

Jag valde att inte åka upp till Älvsjö och Syfestivalen i lördags. Had tänkt mig dit eftersom Sticka hade årsmöte och det skulle vara en intressant föreläsning om stickbloggar. Men fredag eftermiddag kändes det att jag inte skulle orka upp såpass tidigt för att hinna med tåget. Var riktigt rejält trött. Det har varit rätt mycket på jobbet en period nu och så slutade veckan med studiedag inför Gy-11 som går igång till hösten.

Istället gick jag till Nystvindan på stickkafé på lördagen. Precis lagom avslappning.

Startade även på två nya stickningar. Tyckte att jag kunde tillåta mig det nu när Mrs Barista är på sjätte och sista repetitionen. Låååånga varv nu. Det blev en mysteriestickning, Blooming Mystery KAL (Ravelry), och en babytröja i vitt, lila och grön Lanett. Inte Alpaca som mönstret säger, väldigt opraktiskt om det inte går att tvätta i maskin hur mjukt och vackert det än är.

Vi har även njutit av det vackra men kalla vintervädret som varit i helgen. Glömde tyvärr att ta bilder så därför får detta bli ett bildlöst inlägg.

I didn’t go to the Sewing Fair in Älvsjö this weekend. I was to tired after a couple of weeks with much to do at work. And this week ended with an afternoon learning about the new things in the upper secondary school that will be next year.

Instead I went to Nystvindan on Saturday and attend the knitting meet there instead. Just perfect relaxation.

I also started two new projects. Thought I could allow myself that as Mrs Barista is on the sixth and last repeat . Loooong rows now. I started  on a Mystery KAL, Blooming Mystery (Ravelry), and a babysweater in Lanett in white, green and light purple. Not Alpaca as the pattern say, very impractical if you can’t wash in the washing machine no matter how soft and beautiful it is.

We have also enjoyed the beautiful but cold winter weather we had this weekend. I forgot to take photos so there will be no photos this time.

Inga kommentarer: