söndag, januari 23, 2011

Starcrazy aka Stjärnhop + some more

Nu har jag hittat sladden till kameran så här kommer lite bilder:
1. Starcrazy aka Stjärnhop. Den fick det namnet bara för att jag inte kunde släppa stickningen. Ville hela tiden sticka mer på den.
Garn: Monty 1-trådigt ullgarn från Dalegarn som jag stickade med dubbel tråd. Det bruna garnet är garn gjort på kamelhår från Troitsk garn.
DSC01015
DSC01019
DSC01016
Now I found the camera cable so here are som photos:
1. Starcrazy aka Stjärnhop. It got that name as I couldn’t stop knitting on it.
Yarn: Monty wool yarn from Dale Yarn. Used double thread of it.The brown is yarn made of Camel wool from Troitsk yarn.
2. Vantar:
Mönster från Clara stickar
Garn: Tove från Sandnes garn
DSC01017
2. Mittens:
Pattern from Clara stickar
Yarn: Tove from Sandnes yarn
3. Annas axelvärmare (Ravelry): Denna stickade jag under flygresorna till och från Australien men har inte blivit fotad förän nu.
Garn: Ullgarn som fanns i lådorna
DSC01022
3. Annas axelvärmare (Ravelry): This one I knitted on the flights to and back from Australia but I haven’t taken any photo until now.
Yarn: Some wool yarn from stash

2 kommentarer:

LivM sa...

Utrolig lekkert ble det i lyse, duse farger. Fine votter og sjal også.
Gratulerer så mye med dagen i dag! Håper du har en flott dag!

Maggan sa...

Åh så vacker den blev Agneta!! Härligt milda färger. Jag har oxå tänkt sticka hennes vantar (när jag får tid - har minst två par vantar "beställda" innan dess ;)