söndag, januari 24, 2010

Updates

Jag har varit dålig på att skriva här men nu kommer äntligen lite uppdateringar. Först ut är en löskrage som jag stickade i Projos tillbehörsalong. Gillar den verkligen. Fast just nu är det lite för varmt att ha den.

I’ve been a lousy  writer but here are some updates at last. First of all a cowl I knitted in Projos accessorie KAL. I really love because it so soft but right now it’s a bit to warm for it.

DSC00446

Pattern: Cable-cowl

Yarn: Hjertegarns Merinosilk (double thread)

Två och tre är en mössa och en krage stickade i samma garn som mina vantar.

Number two and three is a cap for me and a cowl knitted in the same yarn as my mittens.

DSC00459

Pattern: Holland Cowl (Ravelry)

DSC00457

Pattern: Robin’s Egg Blue Hat

Till sist en mössa åt en kollega i samma garn och mönster som till maken.

Last of all is a beanie for a collegue. Same pattern and yarn as for hubby.

DSC00456

Har även köpt mig en pryttellåda för mina knappar. De är inte så många än men har en konstig förmåga att föröka sig när jag är till Myrorna. Så den kommer att behövas.

I also bought at box for my buttons. They aren’t that many yet but have a strange ability to breed when I go to Myrorna. So I know I will need it.

DSC00464

Och så måste jag visa vad som kom från Australien och mellandottern häromdagen.Ett helt paket med garn Moda Vera Kid Mohair blend, 26 nystan. Hon hade varit i Perth och handlat och hittat detta garn superbilligt så hon köpte både till sig själv och mig. Det blev billigare med både frakt och köpekostnad än om jag skulle köpt här i Sverige. Visst är hon snäll som tänker på sin mor.

And I must show you what came in the mail from Australia and DD2 the other day. A hole package of yarn, Moda Vera Kid Mohair Blend, 26 skeins. She had been into Perth one day for shopping and found it in a sale so she bought both to herself and me. It became cheaper than if I would have bought it here in Sweden even though she had to pay freight. Ain’t she nice thinking about her mother like that.

DSC00465

Inga kommentarer: