fredag, mars 13, 2009

Mermaid finished

Yippie min Mermaid är klar. Håller just nu på med monteringen. Bara ärmar kvar. Sedan lite tvätt och blockning så får ni en bild. Jag fattar inte varför den blev liggande. Det är ju en rolig stickning.

Det kommer inte heller att bli något stickkafé för mig imorgon. Har blivit riktigt förkyld så får bli hemma och kurera mig tyvärr. Trodde jag skulle klara mig hyfsat men tji fick jag. Det började redan i vevkan med att jag tappade rösten. Men jag kände inget annat förrän idag. Så mina elever har haft en väldigt tystlåten lärare denna vecka:-).  Men idag slog det till ordentligt så det får bli en lugn helg.

Yippie my Mermaid is finished, Just some sewing. Then some washing and blocking before there will be any photo. I can’t understand why I let it lie for so long. It is a fun knit.

Sorry to say but there will be no knitting café for me tomorrow. I have cought a cold, so this wekend will be very quiet.

Inga kommentarer: