måndag, januari 05, 2009

Here I go again:-)

Vadå undrar ni förstås. Repa upp naturligtvis :-) Visst är det kul, not. Vad är det då som är repat? Inte mina fingervantar ännu som tur är i alla fall. De flyter på, är bara ett stopp just nu för jag har inte bestämt vilket mönster jag ska ha på fingrarna. Fanns flera olika med att välja på.

 

What you wonder of course. Ripping of course:-). Fun isn't it, not. What am I ripping? Not my gloves yet luckily anyway. They are moving on nicely, just a little stop right now because I haven't decided which pattern to use on the fingers. There were several to choose from.

Repningen gäller Pomatomus mössan som jag stickar på. Jag har gått med i Stickfrossas Pomatomus Kal och eftersom äldsta dottern ville ha en ny mössa bestämde jag mig för att sticka en Pomatomus mössa till henne. Jag stickar den i svart Merinosilk från Hjertegarn som jag köpte hos Lena på Nystvindan strax före jul. Men när man stickar brukar det hjälpa att kolla vad man gör ibland eller hur:-). Jag var nästan framme vid första avmaskningsvarvet när jag upptäckte att jag stickat fel några varv bakåt. Eftersom jag inte kunde komma på hur långt ner så bestämde jag mig för att repa upp och börja på ny kula.

The ripping thing is the Pomatomus hat I'm knitting on. I've joined Stickfrossas Pomatomus KAL and as DD1 asked for a new cap I decided to knit the Pomatomus hat to her. I'm using black Merinosilk from Hjertegarn that I bought from Lena at Nystvindan just before christmas. But it helps if you check what you are doing sometimes doesn't it:-). I was right up for drecreasing when I found out that I had knitted wrong some rows lower down. As I couldn't figure out where I decided to rip it all and start to knit again.

2 kommentarer:

Boel sa...

Repa upp är aldrig kul men bättre än att ha något som man vet att det är fel på och irriterar sig på. Mössan är mycket snygg tycker jag i modellen. Jag är mest sugen på att göra benvärmarna men har inte kommit i gång än...

Må så gott!
Boel

Annika sa...

Superfint mössa!! Blir sugen....ne, jag måste verkligen göra klart lite UFO:n...jag är en mästare på att börja och börja och....ja du vet..

God fortsättning på nya året!
Kram Annika