söndag, september 02, 2007

VM slut/World Champion finished

Så var VM slut för den här gången. Gick inte så jättebra för di svenske denna gång, men bättre lycka nästa år i OS. Och detsamma säger jag till mig själv: Bättre lycka nästa år. Här är mina resultat genom detta VM:

Now the World Championships are finished for this time. Sweden didn't do that well this time, but we hope for better luck next year at OS. And that I say to myself to: Better luck next year. Here are my results through this World Championship:

Halsduk, påbörjad på stickstämman, klar. Stickad i Atacama Alpacka.
Scarf, started on the Knitting Meet, finished. Knitted in Atacama Alpaca.


Tovad väska, också påbörjad på stickstämman. klar. Stickad i Peer Gynt.
Felted bag, also started at the Knitting Meet, finished. Knitted in Peer Gynt.


Tovad väska, påbörjad denna vecka, nästan klar. Bara tvättmaskinen kvar och det får bli när det finns några jeans som behöver tvättas. Stickad i Noro Kureyon.
Felted bag, started this week, almost finished. Just felting left and that will have to wait until there are some jeans in need for cleaning. Knitted in Noro Kureyon.


Så jag klarade nästan mitt mål men inte helt. Här är problemet. Ärmen som jag var tvungen att repa upp häromdagen. Så här långt hann jag.
So I almost made the finishing line but not quite. Here is the trouble: The sleave that I had to rip the other day. This is how far I got after that.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, lite tankar då...
Färdig halsduk? Jaha, min ligger och vilar - mest påbörjad bara ;) Gillar inte garnet nämligen... Men, byta till vad?
Väskan klar? Ja, jag har stickat det såpass klara den kan bli, ;) Saknar lite ljusgrått garn bara... får nog kanske lite på posten så den blir färdig... Dock är i-corden färdig så den lär bli färdig fortare? Önsketänkande, vet... Lite trådar att få till också på baksidan och sedan leta tyg till foder ;) Ja, jag VILL ha foder i den så den inte töjer sig allt för mycket... Din väska krympte jämt ser jag... CHs väska tovade inte det ljusa garnet alls på, urk. Hoppas att mitt gör det när det är dags, håll tummarna!
Och en väska att tova i Noro!?!? ojojoj, en ren lyxväska! Har ett par nystan liggande men har inte vågat göra mig en väska inte, nopp. Slänga den i maskinen, med det dyra garnet, hua... :p Nyfiken dock på slutresultatet...
Hm, ser ut som om du har något grått där... Min nypåbörjade tröja är jag mindre nöjd med just nu... får se vad som händer med den... repas upp???
Må så gott... värmländskan... kramis ngn som ska se om hon får till något mönster där alls... ... ...