lördag, september 01, 2007

Stockholm

Idag tog vi bilen till Stockholm och Flytande båtmässan på Djurgården. Jag tog med kameran men glömde att ta kort. Men det var en underbar dag och vi hade en trevlig dag. Efter båtmässan tog vi färjan till Slussen. Jag ville gå upp till Marias garn och köpa blocking wires. Jag fick tag i dem men höll på att komma hem med garn också. Det fanns en del garn där som skrek åt mig att de skulle få följa med hem. Lyckades motså dessa skrik. Allt i allt hade vi en trevlig tur och jag kom en bit på väg på ärmen till makens tröja.

Today we drove to Stockholm and the Floating Boat Fair on Djurgården. I took my camera with me but forgot to take any photo. But it was a beautiful day and we had a great time. After the Boat Fair we took the ferry to Slussen. I wanted to go to Marias garn and buy blocking wires. I got it and almost came out with some yarn to. There were some skeins that screamed: Take me with you, but I could resist it. All in all we had a nice trip and I got the sleeve on hubbys sweater on the go again.

3 kommentarer:

Monica sa...

Ser fram emot recention av blockningshjälpmedlet!

Ser också fram emot första stickcaféet nästa lördag. Ska bli kul att ses igen efter sommaren.

Du håller väl på med nån slips hoppas jag? Nystvindans slipsstickartävling känns som en kul utmaning. Tjejerna i din klass kan väl delta och utmana "fröken". *L*
/Monica

Anonym sa...

Tack för att du var med i VM- stickningen

Anonym sa...

Hmmm, jag var å hämtade mina blockingwires i fredags, och det blev en garnpåse åt mej med. Men det var jag väl värd antar jag!

Och jag har två "halsdukar" som ska blockas, om jag bara håller mej hemma!