onsdag, juli 04, 2007

Mariefred

Igår tog vi en tur till Mariefred. Vi gick inte in på Gripsholms slott denna gången. Där har vi varit förut utan vi tog en promenad i Mariefred. Det finns många fina gamla byggnader där. Naturligtvis var jag in till Hamilton design. Jag som inte skulle köpa något mer garn på ett tag. Köpte ju garn hos Östergötlands Ullspinneri, plus att jag även beställt garn från Garnhärvan, fredagsmyset, kashmirgarn som kom idag. Men hittade en del reakorgar så jag fick med mig lite garn hem. Bland annat lite Noro Kureyon. Köpte även en härva Malabrigo. Fast den var ju inte på rea då.


Yesterday we took a tour to Mariefred. We didn't do Gripsholms castle this time. We've been there before. Instead we took a walk in Mariefred. There are so many beautiful old buildnings there. And of course I went to Hamilton design. I hadn't plan to buy any more yarn for a while. I bought yarn at Östergötlands Ullspinneri and I've also ordered some cahsmere yarn from Garnhärvan that arrived today. But I found some bargain baskets so I got some yarn home with me. Noro Kureyon for example. I also bought a skein of Malabrigo though that one wasn't reduced of course.

Idag fick jag också ett fint paket från Pia T. i Danmark, Nordisk hemlig vän. Två härliga röda nystan i ull. Jättetack Pia. Älskar dem. Ska se vad jag kan hitta på.

Today I also got a nice package from Pia T. in Denmark, Nordic secret Pal. Two wonderful red skeins in wool. Many thanks Pia. Love them. What to do with them will come.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Agneta! Vad kul det är att läsa om dina utflykter! Jag längtar till att mina barn blir lite lite större så det går att lämna dem hemma själva lite mer. Det är så kul att komma ut o lufta sig lite. Mvh Anna

Sussry sa...

Visst har garn en förmåga att smyga sig på en fast man bestämmt sig för att inte köpa. Ska bli kul att se vad det blir av alla nystanen.