måndag, juni 25, 2007

hemma igen/home again

Nu är midsommar slut. Vi kom hem från Värmland igår kväll. Det har varit en trevlig helg trots att det regnade. Jag passade även på att gå in på Panduro i Karlstad i torsdags. Fick med mig lite pärlor därirån. Anmälde mig till Mystery Stole 3 förra veckan. Hade inte tänkt ha med några pärlor men ändrade mig. Därefter stannde vi till hos vår dotter utanför Karlstad en stund innan vi åkte vidare till Åmål och svärföräldrarna för att fira midsommar. Här kommer lite bilder som blev tagna när vi tog en promenad mellan regnet.

Now midsummer is over. We came home from Värmland late yesterday. It has been a nice weekend even though it rained. I also took the chance and went to Panduro in Karlstad on thursday. Bought some pearls. I joined Mystery Stole 3 last week. I had planned not to have any pearls but change my mind. After that we stopped at our daughters house, outside Karlstad, for a while before we drove to hubbys parents to celebrate midsummer. Here are some pictures I took between all the raining on a walk.



Det blev en del stickat eftersom vi satt mycket inne. Bland annat så stickade jag en scarf av KnitPicks Panache som jag fick från min Secret Pal. Mönster hittade jag på KnitPicks hemsida. Vilket underbart mjukt garn att sticka med.

I had time to knit rather much because of the raining. I knitted a scarf with the KnitPicks Panache that I got from my Secret Pal. The pattern I found on KnitPicks homepage. What a lovely soft yarn to knit with.



Har även stickat en del på draken så nu syns huvudet bra. Jag börjar närma mig slutet. Är inne på del 4 i mönstret nu.

I've also knitted a bit on my Dragon. Now you can see the head. I'm starting to come to an end now. I'm on part 4 of the pattern now.



Vi har även firat födelsedagsbarn. Svärfar och min äldsta dotter fyllde år igår. Så på morgonen firade vi svärfar och sedan åkte vi alla till Karsltad och firade dottern som fyllde 25. Grattis igen vännen. Att du är 25. Kan knappt fatta det. Tiden går alldeles för fort. Jag kommer ihåg när du var bebis.

We also celebrated some birthday childs here. Father-in-Law and our oldest daughter had birthday yesterday. First we celebrated Father-in-Law. Then we drove to Karlstad and celebrated our daughter on her 25th birthday. Congratulations again love. 25 years old. Time goes to fast. I remember when you where a baby.

Inga kommentarer: