söndag, mars 18, 2007

Swirled Scrolls Scarf


Äntligen ligger min Swirled Scrolls Scarf i blockning. Den har varit klar några dagar nu, men att komma så långt som till detta stadie tog tid Dumb . Den är stickad i Schachenmayr Extra Merino färg nr 55. Detta var ett enkelt men snyggt mönster som var kul att sticka. Jag kommer nog att göra flera.

At last I am blocking my Swirled Scrolls Scarf. It has been finished for a couple of days now, but to put it in blocking took some time Dumb . I've knitted it in Schachenmayr Extra Merino colour nr 55. It was a simple but nice pattern and fun to knit. I think I will knit more of them.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Pip!
Nej, men... en sådan vill jag ju också göra, hihihi... och i merinogarn!!! Önsketänkande, vet... men önska garn kan man väl få göra, hihihi... Den var urläcker i mönstret... Jo, jag HAR kollat i det ;) och merino som ÄR så mjukt och härligt... något jag har fått klämma på, men aldrig ägt...
Må så gott... värmländskan... kramis och sticka lugnt...
Sjöbackas blogg

Anonym sa...

Så fin den blev.