lördag, mars 17, 2007

choklad/chocolate

Jag myser, stickar och äter choklad just nu. Mälarmaskan hade besök idag av Linkmaskorna. Då fick jag två chokladkakor för min lilla guidning. Fick även ett virkmönster med rosor som jag just nu sitter och provar. Jättefint. Vill göra om det till stickning och göra en sjal av det. Kan bli jättefint. Får jag det bra så har jag till och med det rätta garnet för den sjalen. Handmade valde det åt mig och hon har rätt där. Hon tyckte att jag skulle använda det rosa garnet som jag köpte hos Marias garn.Har provat en del varianter på mönstret nu. Ska fortsätta i morgon, tror jag har en idé som kan fungera ba och bli snygg. Ska prova den i morgon. Just nu fungerar inte min hjärna som den ska så det är lika bra att lägga av för ikväll.

I'm enjoying myself, knitting and eating chocolate right now. Linkmaskorna visited Mälarmaskan today. I got two chocloate cakes for me being guide. I recieved a rose crochet pattern to and I'm trying it out right now. It's beautiful. I want to make a knitting pattern out of it and knit a shawl. It can be gourgeous. If I can make it a knit pattern I even got the yarn for it. Handmade chose it for me. She spoke of my pink yarn yhat I bought from Marias yarn. I've tried a few variations on the pattern now. Will go on tomorrow, think I've got an idea that can work and turn out beautiful. Will try it tomorrow. Right now my brain doesn't work as it should.

I morgon ska jag även skicka mitt nästa till NHV. Hoppas att hon kommer att gilla innehållet.
Måste även skicka ett paket till denna vecka. Min Secret Pal fyller år i början av april. Som tur är vet jag vad hon ska få.

Tomorrow my package for my NHV will be sent. Do hope she will like it. I have to send another package this week. Secret Pal is having her birthday at the beginnig of the April. Im glad that I know what to send.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha...
Stickning och choklad är bästa kombinationen - egentligen. MEN, den kan bli lite kladdig ibland :p Dock bör det vara minst 70% kakaohalt - tycker jag, hihihi.
Hrm, väntar med spänning på att få se något om sjalen... den nya då... och den andra? ligger och vilar sig? ;) eller är det DE andra man ska skriva kanske, hihihi...
Må så gott... värmländskan... Kramis och sticka lugnt...
Bim
Sjöbackas blogg

Anonym sa...

Tack för igår.

Ang rosorna så poppar det hela tiden upp GRÅTT garn i min hjärna. Jag ska väl vänta ut Stickorren och se om hon gör ett rosigt hålmönster?