måndag, februari 20, 2006

våra fyrbenta familjemedlemmar

Här kommer mina första bilder på några av våra familjemedlemmar.


Kramis, äldst i gänget med sina åtta år. Hon är min katt. Vill fortfarande snutta på min arm rätt som det är. Hon är en blandning mellan perser och skogskatt.










Sotis, eller "Fega" som vi kallar henne. Namnet har hon fått för att hon gömmer sig under sängen så fort det kommer gäster och stannar så länge gästerna är kvar. Hon har också lite skogskatt i sig men mest bondkatt. Helsvart med två små vita fläckar på magen.

Har blivit makens katt. Jag duger i nödfall möjligen eftersom jag är den som gör allt elakt, som ger p-piller eller klipper klor.






Saffran, vårt nyaste tillskott i familjen. Jag fick henne på min födelsedag i slutet av januari. På bilden är hon 10 veckor, nu är hon tolv.

Ett litet busfrö som sliter ut de andra två ibland. Gillar att jaga tår, garnnystan och hänga i stickorna. Så jag har problem när jag ska sticka:). Brukar passa på när hon sover.

Inga kommentarer: