fredag, augusti 07, 2009

Helsinki

Nu är vi hemma igen efter en kryssning till Helsingfors. Trevlig tur med underbart väder. Hann även med lite garnspan. Hade hittat  Menita och Hobboks på Högbergsgatan (I övre änden av Esplanaden sett från hamnen). Så dit styrde jag min kosan. Och de var absolut som utlovat. Menita har ett stort utbud av olika sorters garn förutom finska märken som tex Novita. De hade sommarrea så jag fick med mig några nystan hem. Hobboks är en bokaffär som bara säljer hantverksböcker. Vilken lyx att gå in där och bläddra i en massa stickböcker som man sett på nätet.

041

037

Home again after a trip to Helsinki. Nice trip with wonderful weather. Did som yarn shopping after a look here. Menita and Hobboks, both on Högberg Street. Menita has a great sortiment and Hobboks is a book store with only craft books.

Som avslutning vill jag också rekommendera en annan garnaffär, Sypressi-Neule, som ligger på Unionsgatan, också en tvärgata till Esplanaden fast åt andra hållet. Det är en en av gatorna runt den protestantiska kyrkan. Sypressi-Neule är en liten affär, med en trevlig ägare. Hon har inte ett stort sortiment men bra. Även härifrån kom det med ett nystan hem.

035

But I also want to reccomend Sypressi-Neule on the Union street. A nice little shop.

Inga kommentarer: