lördag, maj 02, 2009

Västerås

 

Idag var vi en tur till Västerås då maken behövde in till Hjertmans. Vi passade även på att gå in till centrum och naturligtvis slank jag in på Upplings. Egentligen hade jag inte tänkt köpa något alls, men när det i en reakorg utanför dörren ligger Kidsilk Aura till halva priset är det inget snack om saken. Hittade tillräckligt många  jägargöna nystan så det räcker till entröja. Hade kunnat köpa hela korgen med garn egentligen. Fanns flera fina färger att välja på. Var även tvungen att köpa en mönsterbok från Rowan. Ett antal fina mönster i den. När vi gick tillbaka till bilen så slank vi in på pressbyrån vid stationen. Där köpte jag IK Crochet vårnummer.

 001

Today we took a trip to Västerås because DH had to go Hjertmans. We also took a walk in the city and of course I had to slip in to Upplings. I didn’t intend to buy any yarn but when it’s outside in a sale basket is Kidsilk Aura at 50% of I couldn’t resist. Found enough green skeins for a sweater. I could have bought  the hole basket because there were several nice colours. I also bought a patternbook from Rowan with several nice patterns in it. when we went back to the car I bought IK Crochet spring.

2 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Nu har jag lagt in på min blogg vad det är för garn jag använt. Håller med om att det kan vara kul att jämföra.

Stickorren sa...

Ja du, Hjertmans har man varit på några gånger, både i affären och varit kvar ute i solen o väntat. Fast Upplings har jag missat, måste kolla nästa gång.