söndag, mars 29, 2009

Nutkin socks

Så var de äntligen klara då, mina Nutkin socks. Enkelt mönster att lära sig, men bara därför så blev jag slarvig och lyckades sticka fel flera gånger på första sockan. Så när det var dags för andra så var jag trött på mönstret. Men nu äntligen är de klara.  De är stickade i Trekking Handart. Jag ändrade några saker i mönstret. Stickade en enkel resår och använde min vanliga tåavmaskning istället.

001

At last they  are finished, my Nutkin Socks. Simple pattern that’s easy to memorize. But because of that I managed to knit wrong several times on the first sock. So when I got to the second one I was really tired of the pattern. But at last they are finished. Knitted in Trekkin Handart. I knitted a simple rib cuff instead of the cuff in the pattern and used my ordinary toe decrease instead.

1 kommentar:

Bim HD sa...

*ler*
Ja, det ÄR svårt att göra som det står i ett mönster - rakt av... Måste ju testa lite själv också :P
Må så grankott...