tisdag, februari 03, 2009

Horcrux socks

Så äntligen är mina Horcrux sockor i Harry Potter KAL:en färdiga. Det har tagit lite tid med dem eftersom jag haft dem som stickträffs- och resestickning. Så här blev de. De är stickade i Austerman Step på rundsticka nr 2.5mm (underbara Harmony). Och sitter redan på mina torra fötter. Jojobaoljan kanske hjälper lite:-). Men som vanligt är det svårt att ta bilder på vintern (vill ha en bättre kamera). Så ni får tyvärr nöja er med dessa.

001

005

At last my Horcrux Socks for the Harry Potter KAL is finished. They have taken some time because I've used them as knititng meet and travel knitting. They are knitted i Asuterman Step on circular 2.5mm (wonderful Harmony). And are already on my dry feet. Hopefully the jojoba oil will help a bit anyway:-). As usual I got a hard time to take photos during winter (I want a new camera) so you will have to do with these.

Har även börjat på socka nr två i sockklubbens februari sockor. Är inte nöjd med mönstringen av garnet, men inte orkar jag repa upp och användet till något annat:-). De får duga. Finns väl alltid någon som man kan pracka dem på. Sockor brukar ju behövas.

I've also on sock nr two in the sockclubs february pattern. I really don't like the striping of the colours, but I won't rip. They will just have to do. There must be someone I can give them to:-). Usually socks are needed.

Har också börjat på lite nytt, bland annat några presenter som jag inte kan berätta så mycket om ännu om utifall att mottagarna läser här. Makens tröja har också kommit till nåder igen. Har hunnit rätt långt på den nu fast det tar tid. Sist men inte minst så måste jag snart ha någon som sparkar på mig så jag får tummen ur och blockar hjärtesjalen så ni kan få se den någon gång. För inte blev det av under helgen tyvärr.

I also casted-on for some new projects that will become presents. So I must be a bit quiet about them in case the receivers are reading this. DH sweater are coming along fine again after a while of neglecting. Have come rather far even if it takes some time. And as for a last remark today I can say that I need someone kick start me to block the heart shawl for you to see.

2 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Agneta!
Vad kul att du hittat min blogg.
Vad fint du stickar. Jag kom just hem från jobbet efter ett projektarbete så nu ska jag leta fram mina handledsvärmare som du stickat.
Vi ses!
Kram/Maria

Sunna sa...

Så fina, och härliga färger