tisdag, januari 27, 2009

February socks

Nu är februarimönstret i Sockklubben ute. Jag har redan börjat på den första. Använder av garnet jag köpte på Lidl. Det är inte enfärgat som rekommenderas i mönstret, men valet gjorde jag medvetet trots att inte mönstret syns så tydligt i detta garn. Ville prova garnet och eftersom det bara är mönster längst upp på skaftet så är det trevligt om det händer lite mer. Garnet känns ungefär som Fabel att sticka i. Helt ok alltså. Men jag kommer nog inte att köpa mer av det om det inte kommer mer färgkombinationer.

 

Now the February pattern for the sockclub up. I've already started on the first one. I'm using the yarn I bought on Lidl. It's not the solid colour that the pattern recommends, but I made the choice anyway just because I wanted to try this yarn. And the pattern isn't for so long. Then there are just stockinette knitting all the way so it's just nice that somethings happens. The yarn is like Garnstudios Fabel to knit with, but I won't buy anymore of if it beause there are just these two colour combinations.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ska bli intressant att höra hur det blir efter tvätt.....
dom kunde ju haft mera färger.
på Dollar store hos oss hade dom garn oxå.mest i Neon grönt o orange
inget jag anv.ärligt talat vet jag inte vad det var för garn...inget språk jag förstog iaf*ler*
jag "rös" när jag kännde på det

ha det gott !

Samtal från min trädgård sa...

Jag tittade också på Lidl-garnet, men avvaktade, så vi får se. Där är ju så mycket i skåpen ändå.....

Anonym sa...

Ehhh... vad är det för garn?
Undrar hon som ju inte får sticka, än... :D
Må så grankott...