fredag, november 07, 2008

Syfestivalen nästa/ only swedish this time

To my english readers: I will update on Sunday

Denna gång blir det ett rent svensk inlägg eftersom jag är rätt sliten. Det har varit en riktigt intensiv vecka på jobbet. Tur att man har stickningen som avkoppling på kvällarna. Fast igår var jag tvungen att lägga ifrån mig den. Satt nästan och somnade över den så trött var jag efter en hel dag med utvecklingssamtal.

När det gäller stickning så är det makens tröja som är på gång igen. Repade upp förut eftersom jag hade gjort något fel. Nu har jag även valt att sticka den på rundsticka. Funderar även på att sticka raglanärm när jag kommer dit eftersom jag tycker det är så tråkigt att sy ihop. Då kan jag minimera ihopsyningen och det vore skönt.

Min Birch är blockad och klar, men det har inte blivit något foto ännu eftersom det varit så mycket sista tiden. Ska ta ett kort på söndag så ni får se.

Imorgon är det Syestivalen som gäller. Ska bli kul att se nya mässhallen, men det roligaste är att få träffa alla man känner. Även kända okända bloggare hoppas jag få träffa. Förutom att gå runt bland alla utställare så kommer jag nog att vara i närheten av Stickas monter om ni vill hitta mig. Igenkänningstecken är troligen min påfågelssjal, fast kanske blir det draken i alla fall. Älskar den sjalen. Fast lite sliten börjar den bli:-)

1 kommentar:

Inger sa...

jag ska också dit i morgon,vi kanske ses.