söndag, november 16, 2008

Playing:-)

Idag har jag lekt lite med Kool-Aid. Hittade ett lite tjockare ullgarn i mina gömmor som jag ville se hur det blev. Hade även några påsar Kool-Aid som jag var lite osäker på hur de skulle se ut. Så det var bara att köra igång. Helt ok fast en av nyanserna blev inte så bra.

Today I've been playing with Kool-Aid. Had some thicker wool yarn that I wanted to test it on. And I also had some bags o Kool-Aid that I wasn't sure of how they looked liked. It all turned out ok though one of the colours didn't become what I had hoped.

001

Det är denna som jag inte är så nöjd med. Blev inte mycket färg, mest bara mörk. så den kommer jag inte att använda igen.

This is the colour that I was disappointed with. Wasn't much colour just mostly dark. That one I want use again.

004

002

003

Däremot dessa färger blev coola, trots att den blå blev lite väl isblå för min smak:-)

These colours turnd out cool instead, even though the blue one is a bit to much icy for my taste.

005

Så här blev resultatet efter målning. Helt ok.Tovad väska kanske kan vara något:-)

Here's the result after painting. Farly ok. Maybe it will become a felted bag:-)

5 kommentarer:

TruckerElin sa...

ah blir som avis när jag ser din färgning.. Jag har dom koolaid färgerna också (tre sista) och garn.., men inte modet att testa.

Emma sa...

Wow, det ser verkligen spännande ut! Du får förklara på onsdag hur man gör!

Du är förresten så välkommen så till min blogg. Jag följer ju din med stort intresse!

Anonym sa...

Te- och garn-paket på väg!!

Britt-Marie sa...

Häftigt, roligt och spännande!
Du är verkligen duktig på att få till färgerna. Det är ju inte bara att dutta här och där det ska bli snyggt också och där lyckas du verkligen superbra.

Kram

Anonym sa...

Det där ser spännande ut, hoppas att vi får se det du stickat sedan, jag tror att det blir gudomligt härligt/Ha det gott