söndag, augusti 03, 2008

Sockpattern

Nu är mönstret på sockorna nedskrivet för den som vill. Ni hittar det i länklistan här bredvid. Hoppas bara att det inte finns några fel.Om det är så får ni höra av er så jag kan rätta.

I've written down my sock pattern in swedish now. The english version will come as soon as possible.

Har även 2 nya par sockor i samma mönster på gång. Det första är i Regia garn (Design Line Kaffe Fasett) till maken:

I also started on 2 new pair of socks in the same pattern. The first one is for DH in Regia (design Line Kaffe Fasett):

006 

007

Som ni ser så har jag bara själva foten klar på andra sockan så den ska bli klar idag tänkte jag.

As you can see there is only the foot left on the second sock so they will be finished today.

008

Det andra paret är till sonen. Dem stickar jag i Strömpegarn från Hjertegarn. Är klar med första sockan och ska lägga upp för den andra så fort jag har makens sockor är klara.

The second pair is for DS. They are knitted in Strömpe yarn from Hjertegarn. I've finished the first sock and will cast-on for the second one as soon as DH socks are finished.

Inga kommentarer: