lördag, augusti 09, 2008

Frogged and knitting event

Allt började så bra med min OS-stickning. Inga problem att följa ett underbart mönster, underbart garn. Men tyvärr så kände jag att garn och mönster inte hängde ihop. Var för sig är de helt underbara men tillsammans tar de ut varandra. Så det var bara att frogga. För säkerhets skull tog jag ett extra råd idag på stickstämman och fick medhåll. De hör inte ihop men så fina var för sig. Sedan fick jag förslag på en Birch  av U, fast vet inte om jag hinner med en sådan så den får vänta. Istället så ska jag se vad jag har i mina gömmor som passar mönstret. Det borde finnas något. Har ju så att säga inte ont om garn i alla fall även om jag låtsas det ibland;-). Hittar jag inget som passar får jag snabbt som ögar hitta på något annat.

 

Everything started so well with my Olympic knitting. No problem with a lovely pattern, wonderful yarn. But after a while I realized that yarn and pattern didn't match. Love the pattern and the yarn but not together. So it went to the frog pond. Just in case I took some advise today at the knitting event and I was right. After that I got the suggestion I should knit a Birch of the yarn but I'm not sure that I can finish it in time so that will have to wait. Instead I shall dig in to my stash and see if I can find something that will fit the pattern. There should be something there. Actually there's no shortage of yarn in this house even if I sometimes pretend there is;-). If I can't find anything suitible I will have to change project.

Men stickstämman då undrar ni. Hur var den? Helt underbar, älskade varenda minut. Tyvärr känner jag mig inte helt kurant så jag bestämde mig för att hoppa över söndagen och åka hem istället. Måste kurera mig tills jag börjar jobba på måndag.

The knitting event then you ask. How was it? It was just wonderful. Loved every minut of it. To bad that I don't feel so good.  Because of that I decided to skip tomorrow. Must be fit for fight at work on monday.

004

På stickstämman kom låtsasleken att jag inte har garn tillbaka:-) Var ju bara tvungen att handla lite. Men mina inköp kommer det bilder på en annan dag. Istället ska ni få lite bilder från stämman.

007

Here my pretend not to have yarn enough popped up again:-). Couldn't resist buying, but photos on that will come some other day. Instead I will show some photos from the day.

012

5 kommentarer:

Anonym sa...

spennede med OS-stickning! hilsen en nordboer

Inger sa...

Saknade dig idag,hoppas du kryat på dig.

Anonym sa...

En kram kommer här!!! Du var saknad på söndagen, japp!!!
Hm, undrar vem som skymtar där på bild jag, hehehe... :p
Hm... och du missade Houdini, häftigt och MÅSTE testas :p Länken har jag ju dock åt dig, hihihi...
Dock har jag INTE orkat blogga om stickstämman - än... imorgon? Ja, vem vet... Orsa kompani lovar inget bestämt, nej... ;)
Må så grankott... från glesbygd som INTE kändes som det när man var iväg, nej... hihihi...

Anonym sa...

Nu kan du byta ut gamla länken till strumpstickan mot min nya och enda blogg - stickor & naglar - om du vill:)

Den gamla är borta nu.

Anonym sa...

*ler*
Kan meddela att du ÄR utmanad ;)
Må så grankott...