lördag, februari 09, 2008

Västerås and the Antique and Sewing Festival

Idag tog KM och jag en tur till Västerås. Vi behövde handla lite på Biltema. Då passade vi även på att åka till Västeråshallen och antik- och symässan som är denna helgen. I år var det mer utställare på sydelen. Och inte gick jag därifrån tomhänt inte. En härva Evillagarn plus några härvor Merinoull fick jag med mig, men inte något sockgarn konstigt nog trots att Opalgarn var där. Men deras monter var inte så stor så det fanns inte så mycket att välja på.

Toay DH and I took at trip to Västerås. We had to do some shopping at Biltema. Then we also visited the Antique and Sewing Festival that is going on this weekend. This year the sewing part was bigger. And of course I didn't came home emty handed. I got one skein of Evilla yarn and some skeins of merino wool, but strangely enough no sockyarn even though Opal yarn was there. But they hadn't so much with them so there wasn't much to choose from.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Det verkar som du fyndade iallafall! Jag har inte varit på Rocklundamässan tidigare, men hört att det skulle vara stort i år, så jag blev lite förvånad när jag kom dit. Tyckte det var förvånansvärt litet. (Men jag är brukar åka till Sollentuna så jag jämförde med den :)

Anonym sa...

Å en syfestival i Västerås också, det hade jag missat. Och inte hade jag kunnat åka ändå, men iaf!
Vi laddar för Sollentuna, jag kollade just listan på utställare! Kul ska de bli - ses vi där?