tisdag, oktober 23, 2007

snabb uppdatering och tack/fast uppdate and a thank you

Här kommer en snabb uppdatering. Har mycket att göra på jobbet just nu så jag orkar inte så mycket mer än att sticka och kika lite på tv:n när jag kommer hem. Vid sådana tillfällen är det extra roligt att komma hem och hitta ett paket i brevlådan från min Hemlis. Och åh vilket underbart paket med garn, choklad och några välluktande påsar Roobibos. Det var även några förslag på vad jag ska sticka av garnet med. Tex mönstret Monkey socks från Knitty som jag funderat på att sticka. Jättetack säger jag bara.




Here's fast update. Much to do at work right now so I'm rather tired when I get home. Don't do much more than knit and watch TV. At times like this it's real nice to come home and find a package from my Secret Pal in the mailbox. And what a package. Yarn, chocolate and some nice smelling Roobibos. Then there whas some pattern suggestions for the yarn. For example Monkey socks from Knitty witch I've already had in mind. Many, many thanks is all I can say.



Så måste jag få säga tack för alla snälla kommentarer på sjalen. Jag blir så glad.
And I must say thank for all comlpimenst on my shawl to. They made me happy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du tyckte om paketet! Hoppas att innehållet kan bidra till lite avkoppling nu när du har mycket på jobbet.

/Din hemlis

Anonym sa...

*s*
Läckert garn!!! skulle nog också hitta på ett par Monkey där... herr Nilsson färg, nästan ;)
Hrm, fick garnpaket i posten igår... kunde inte fatta från vem först, kände inte igen stilen på paketet... det garn jag hade beställt kom på måndagen, hm... funderade och öppnade... i där låg ett sockgarn, grön-rost Austermann (?) och med jojoba eller aloe (?)... hittade sedan ett mönster på finska, öhhh... och i det ihopvikta, många vikningar var det... ligger en liten lapp... det var min yngsta dotter som sänt mig ett garnnystan med önskan om spetsstickade sockar, hrm... vem kan motstå? ;) Dock sände jag SMS via gubbens mobil - fortfarande ingen egen!!! - och meddelade att jag också gärna önskade sådant garn i julklapp, senast :p
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som tydligen fick sig jobb igår... :)