lördag, oktober 06, 2007

elev/student

Idag har jag varit elev istället för lärare. Vet inte om jag berättat förut men jag är urusel på att virka. Knappt jag kan fasta maskor. Blandar ihop dem med stolpar. Lärde mig virka en gång i tiden i syslöjden som alla skulle göra, men efter det har det inte blivit mycket virkat.

Men en av de som är med på stickkaféet på Nystvindan, K, har en så fin virkad sjal med bara stolpar och luftmaskor. En sådan ville jag försöka mig på. Det borde jag kunna klara eller hur. Sagt och gjort idag tog jag med mig garn och virknål till stickkaféet och fick instruktioner i hur sjalen är gjord. Så nu är den på gång. Det var inte så svårt.Hur man virkar finns kvar som tur är. Ska nog ge mig på något annat längre fram. Jag använder Ullcentrums entrådiga garn och virknål nr 3. Bild i morgon. Mina batterier är urladdade tyvärr.


Today I've been student instead of teacher. Don't know if I told you before but I'm lousy on crocheting. Hardly know what single crochet is. Mix them with double crochet. I've been tought to crochet a long time ago in school as everybody, but after that I haven't done much crocheting.

But one of the persons that visit Nystvindans knitting café, K, has a very beautiful crocheted shawl with just double crochet and chain stitch. I really wanted to try to crochet one for myself. I should manage that don't you think. So today I grabbed hold of some yarn and a crochet hook. Went to Nystvindan and got the instructions. So know I'm on the move with it. It wasn't that hard. How to crocheting was there in my mind luckily. I think I will try something else later on. I'm using Ullcentrums one-stranded and hook nr 3. Pictures in the morning. Don't have any batteries in my camera.

1 kommentar:

Anonym sa...

*ler*
Va kul att du lär dig virka också ;) Ja, du har väl inget annat för dig ändå, hihihi... Fördelen är väl att en annan kan hinna ikapp och få något stickat att visa fram då, innan dig :p Når får vi se gardiner? ;) (skriver hon som tänkt plocka ner sina i helgen, dock ej hunnit, hm... )
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som BORDE få till sin stola, kanske???