fredag, september 28, 2007

First Clue

Första ledtråden till Secret of Chrysopolis kom idag så jag har lagt upp och hunnit 10 varv på mönstret. Jag stickar den i Hifa Kamgarn Tynt som jag köpte hos Britt Anderssons butik förra hösten, färg svart. Nästa vecka får den konkurrens av Secret of the Stole. Mycket nu:-). För att inte tala om de två andra sjalarna som jag har på gång. Och de andra projekten förstås.

First clue for Secret of Chrysopolis came today so I've casted on and knitted 10 rows of the pattern. I'm knitting it in Hifa Kamgarn Tynt that i bought at Britt Andersson shop last autumn. colour black. And next week it will have competition from Secret of the Stole. Much now:-). And then I have mentioned my two other shawls thats on the needles. And all the rest projects of course.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej, Jag håller också på med den tyska sjalen, fick ut mönstret rätt tidigt och hade tid så jag satte mej ner, stickade och rev upp, stickade , räknade och rev upp, så gick jag in på sidan igen, de var fel på de första mönstret, men nu har jag de rätta mönstret och gubben jobbar extra så nu ska jag sticka, ska bli spännande att se hur den blir.
Ha en go helg, Eva

Anonym sa...

Hjälp!!!
Jag är omgiven av minst TVÅ som stickar alla sjalarna som är underbara... samt att de har underbara garner till dem, suck... Jajaja, diskmaskinen har inte fått allt sitt än, suck... men, bara det kommer så blir det än mer stickande av sjalar där, hm... och jag stickar? Ja, borde göra klart ms3... men, ska göra av med några UFOn först ;) och halsduken ÄR hemsk, hihihi... Ja, min Hammaröhalsduk, suck. Garnet ÄR hemskt - urkigt - och sedan de plaststickorna till det garnet... det går så trögt att jag HAR ont i händerna efter några varv enbart, suck... någon som tror den blir färdig inom rimlig tid? hm, den åker fram och åter och några varv då och då på kafferaster på jobbet... samt att jag satt och stickade mer än några varv idag när vi firade fars 80år... men NU har jag ont i händerna, suck... vill göra något kul jag också... när? :(
Må så gott... värmländskan... kramis och sticka lugnt - retsticka ;)