lördag, augusti 25, 2007

VM-stickar?/Worldchampion knits?


Tror ni inte att jag missade startskottet hos Bortaboijn. Fast lite friidrott fick jag se inatt i alla fall. Vi var bortbjudna så när vi kom hem såg jag lite grann på VM.

Nu har jag bestämt vad mitt VM-stickande ska bli. Det får bli något litet projekt, typ en halsduk eller något sådant. Men ska även ha som mål att här på bloggen visa upp lite färdiga projekt. Har ju en del på gång. Mitt mål är att visa upp minst tre stycken.


I missed the start of the World Championships at Bortaboijn. Though I saw some athletics last night. We were invited to some friends and when we arrived home I looked for a while at the World Championships.


Now I've decided what the knitting will be. It will be a small project, like a scarf or something. But my target will also be to show some finished objects here on the blog. I do have some going on. At least three will be FO and shown here on the blog. At least that's the target.


Sedan måste jag äntligen få visa en bild på mitt sista hemlispaket. Färgen blev lite fel på fotot tyvärr. Det ska vara mörklila. Chokladen är slut så den får ni ingen bild på. Den var jättegod.


I also want to show a picture of my last Hemlis package. The colour on the photo is wrong. It shall be dark lilac. There is no picture on the chocolate because it's gone and it tasted real nice.

2 kommentarer:

Maggan sa...

Jag har inte sett nånting av VM än och då är jag ändå riktigt idrottsintresserad.... skyller på att det är på en tidpunkt när jag hellre sover ;) och så är jag så koncentrerad på min höstkofta så jag kan knappt titta upp från stickningen ;)
Men det ska bli spännande att se vad du gör.

Anonym sa...

Kul att du vill vara med på Sjal kal. Skicka ett mail till stickning@yahoo.se så ska jag lägga in dig på bloggsidan.