måndag, april 16, 2007

updateringar, båtar och annat/updates, boats and other stuff

Här kommer lite uppdateringar på stickfronten, fr. Smilla och stickkaféer.

Here are some uppdates on my knitting, miss Smilla and knitting cafés.



I helgen var jag inte till Nystvindan och stickkaféet. Vi åkte till Stockholm för att fixa med fr. Smilla. Hon har ju stått där över vintern eftersom vi köpte henne när hon redan var upptagen på land. Nu vill vi ha henne i sjön så fort som möjligt så vi kan segla henne hit till Eskilstuna. Då blir allt så mycket lättare. Maken kan åka iväg och pyssla med henne när han vill. Just nu är jag med som bilsällskap eftersom resan upp till Stockholm är lite tråkig. Vi ska se om vi hinner sjösätta till sista april.


This weekend I wasn't at Nystvindan and the knitting kafé. We went to Stockholm to work on Miss Smilla. She has been there during the winter because we bought here when she already was up from the water. Now we want her back in the water as soon as possible so we can sail her to Eskilstuna. It will be so much easier that way. Hubby can work on her whenever he wants. Now I'm going with him as car company because the travel to Stockholm is a bit boring.



I lördags hade jag faktiskt jobb på båten. Det bestod i att tvätta henne. Så nu är det klart. Resten får maken göra. Nu på lördag funderar jag på att fortsätta in till stan när maken håller på med fr. Smilla.




Last saturday I actually worked on the boat. My work was to wash her so now that's done. The rest is for hubby to do. Next saturday maybe I will go on in to the city when he works on Miss Smilla.



När det gäller stickning så är bilåkande rätt bra. Makens tröja flyter på bra där och även mina sockor. Jag har kommit så långt att en socka är klar och jag har även startat på nr 2. Det är lite svårt att ta bra kort på sina egna fötter. Men jag har i alla fall gjort ett försök.


When it comes to knitting car travel is rather good. Hubbys sweater is moving along nice and so does my socks. I've finished one and started on nr 2. It's a bit tricky to take photos on your own feets, but at least I have tried.



Jag har även kommit en bit på min Drake nu. Man kan se hela stjärten nu och jag har precis börjat med kroppen. Några varv till så är det dags att börja på vingarna.






I've also knitted a bit on my Dragon now. You can see the hole tail by now and have just started on the belly. A few more rows then it's time to start on the wings.



Min Handsome Triangel har också kommit en bit på väg. Jag är inne på andra mönsteromgången nu. Så nu börjar det ta tid eftersom det har hunnit bli rätt många maskor. Det blir ingen ny bild där ännu eftesom det inte syns så stor skillnad mot förra.



My handsome Triangle has also come a bit on the way. I'm on the second pattern repeat. Now it takes it time to knit because it's beginning to get many stitches by now. It want be any new picture because it ain't that big difference from the last one.




Galveston Kal sjalen som jag har börjat med har kommit till ledtråd nr 3, men jag är inte riktigt klar med ledtråd 2 ännu. Det ska bli spännande att se hur den blir.



The Galveston KAL shawl that I've started on is on clue nr 3 now, but I'm not quite finished with nr 2 yet. It shall be intresting to see how it turns out.



Det som är tråkigt är att jag inte kan gå till Nystvindan på ett par gånger nu, kanske inte före sista april, men då är det tur att det är stickkafé på Café Tingsgården också på måndag eftermiddagarna. I höstas kunde jag inte gå dit många gånger eftersom det krockade med mitt schema, men det passar bättre nu i vår. Så därför går jag dit också nu.


The only thing is that I'm not going to be able to go to Nystvindan for a while now, maybe not until after the last of April, but luckily it's knitting cafés on Café Tingsgården on monday afternoons too so I can go there. During last term I wasn't able to go there many times because my schedule doesn't match. But now it fits better so now I go there to.

Inga kommentarer: